lördag 20 oktober 2012

Trädgårdsmästarfinger

Som trädgårdsmästare får man infektioner under naglarna titt som tätt, brukar göra ont ett tag och går sedan över av sig själv.
Men nu i veckan har jag fått en infektion under höger långfingernagel som har satt sig i hela fingret så att det är svullet, varmt och ömt.
Vad göra? I Sverige hade jag gått till medicinskåpet och plockat fram kompress och alsol och gjord ett alsolomslag enligt konstens alla regler och saken hade varit biff!
Men i Nederländerna, vad gör man här när man inte har de sakerna man är van vid!?
Jo, man köper en enorm förpackning soda som man behöver en tesked av, löser upp i vatten och blötlägger fingret i en halvtimme och hoppas på det bästa.

Både förpackning och pulver påminner mig mer om något jag skulle kunna tänka mig att använda för rengöring av golv eller något, men jag får ge det ett försök annars blir det farbror Doktorn och penicillin!

  
Då ska fingret få sig ett bad i det här, jag hoppas att det fortfarande sitter fast vid min hand när jag är klar!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg