onsdag 5 december 2012

Att göra någon glad

Jag tycker om att göra vänner och familj glada och visa att jag uppskattar dem.
Man kan göra folk glada på olika sätt, man kan tala om vad de betyder för en, man kan tala om vad man tycker att de är bra på, man kan le mot främlingar på spårvagnen (jag gjorde det med flit på 10 personer igår, alla log tillbaka och såg jätteglada ut, hurra!)
Oavsett vad man gör så kan det lilla gör stor skillnad för någon annan.
Jag tycker om att göra det när någon minst anar det, som att tala om för mamma förra veckan att jag tyckte hon gjorde plankan väldigt bra på träningspasset vi gick på tillsammans. Eller köpa något fint man snubblat över och som man vet att en av ens vänner skulle uppskatta. Bara därför att.

Jag köpte med mig några småsaker från min utlandsvistelse till mina fina vänner här i Sverige. 
Lite som en för tidig julklapp, lite som en "tilldigförattjagsaknatdigsåmycketochjagärgladattdufinnshärnärjagkommerhemigen" present.

 Det blev mest ätbara grejer - jag tycker själv att det är trevligt att få saker man kan äta upp.
Men till Eddy blev det en specialpresent, just en sådan där present man måste köpa när man hittar den eftersom man vet hur glad mottagaren kommer att bli.

Eddy och hennes hangjorda julgranskulematryoschka som jag köpt åt henne i Belgien, typiskt lyckad göranågonglad-present!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg