lördag 30 mars 2013

Näst bäst

En av de bästa sakerna med att vara hemma i föräldrahemmet i Skåne är att ha skogen precis runt hörnet. 
Det är bara att ta på sig ett par vettiga skor och ge sig ut.
MEN eftersom det har kommit 2 decimeter snö på den snö som fortfarande låg kvar här så är det lögn att ge sig ut på skogsstigarna. Så det blir inget promenerande i vårsolen den här påsken!

Vad som däremot är näst bäst med att komma hem till Skåne är allt gos med min Muffinkatt.
Så fort jag sätter mig i soffan och plockar fram stickningen (en av fördelarna med det här vädret - det är helt okej att sitta i soffan med en tänd brasa hela dagen och sticka) så kommer han och ska ligga på magen och gosa. De utesluter såklart stickande eftersom han är så stor att jag måste hålla runt honom med båda armarna för att han inte ska kasa av magen. 
Men det är det väl värt, det är inte så ofta jag får gosstunder med honom nu sen han flyttade in hos sin mormor och morfar. De talar dessutom om för mig varje gång vi pratar i telefon att han aldrig vill flytta in med mig igen...
Tur då att min lillebrors norska skogis Älva verkar vara med kattungar så jag hoppas på en röd liten norsk skogis inom en snar framtid!

Påskaftonsmys i soffan med världens finaste katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg