onsdag 16 oktober 2013

Den Stora Sydagen

Finhelgen som började med fasterskap och häng hos Sjömans-Elin fortsatte med Den Stora Sydagen hos Emma tillsammans med Eddy.

Klockan elva var det samling, Emma hade dukat upp med klänningar, trådrullar och tyger för inspiration. 
Golvet fick fungera som klippbord. Vi delade fint på två symaskiner eftersom jag inte har någon egen.
Jag hann sy en klänning och klippa ut två till och påbörja en av dem. Nu vill jag köpa symaskin (eller låna mammas på obestämd framtid) och sy MERA!

 Emma och Eddy igång med att klura ut hur man gör mesta möjliga av en bit tyg och Emma vid symaskinen i sin egen kreation syendes på en ny klänning.

Syr på min egen klänning med tyg köpt i Sri Lanka och ännu fler av Emmas fina klänningar!

En så rolig och inspirerande dag, tack mina fina!

2 kommentarer:

  1. Åh, så himla roligt! Jag vill också kunna sy assnygga klänningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte din kille en fena på att sy? Du får be om lite Ladies fashion ifrån honom! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg