tisdag 19 november 2013

El Teide

Måndagen spenderade vi med att utforska Teneriffas slingrande bergsvägar på väg upp till el Teide. Spaniens högsta berg och tredje största vulkanen i världen.
Vid Teides fot var det bara 7 grader varmt, trots extra tröjor och långbyxor klarade vi bara att vara ute en kort stund. Jag hade skojat om att jag kanske skulle ha tagit vinterjackan med mig på vår utflykt och det fick jag ångra när vi väl var där uppe..

 Utsikt på vägen upp till Teide, helt magiskt!
Jag var tacksam att vi stannade just då eftersom jag mådde ganska illa. Jag brukar aldrig bli åksjuk och pojkvännens pappa körde så försiktigt upp. Trots det var det enda som gällde att blunda och ta djupa, långsamma andetag.
Alltså - tur att vi stannade så att jag fick se lite av utsikten och fick en paus i illamåendet.

 På vägen ner från Teide till Puerto de la Cruz och huvudstaden Santa Cruz gick det bättre med illamåendet och jag kunde kika lite på vyerna istället.


 Fantastiska landskap, som hämtade ur en fantasybok, bredde ut sig åt alla håll.

Helt klart värt lite illamående att få se mer av Teneriffa, skulle gärna komma tillbaka och upptäcka mer av naturen till fots på någon av de många vandringsleder som finns här!




1 kommentar:

  1. Vi var på Teneriffa i januari i år och upplevde oxå oväntat mycket åksjuka. Och jag håller med dig om landskapet - fantastiskt! Såg ni stenrosen?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg