torsdag 27 mars 2014

I spinnartagen

Efter färgningen härom helgen blev jag så spinnsugen när jag åter igen hade fin ull att spinna så nu har jag passat på de få timmar jag har befunnit mig i samma bostad som spinnrocken!

Ikväll hade jag ett extra pass på Friskis och efter det upptäckte jag att jag hade ett blåmärke i handen, ett ganska stort sådant och det gör ganska ont. Så spinnrocken med mjuk ull var perfekt aktivitet efter kvällens svettiga insats i stepsalen.

Det är den solnedgångsliknande Polwarth som jag har på spolen, tanken är att det ska bli ett tvåtrådigt lite tjockare garn att sticka en sjal av. Kommer nog att spinna vidare imorgonkväll och peppa inför SIV!

2 kommentarer:

  1. Det blir så fint! Jag har länge tänkt på att lära mig att spinna, men det blir aldrig av, måste få tummen ur någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen superroligt och det är kul att kunna nörda ner sitt stickande ännu mer med att sticka av sitt handspunna garn :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg