lördag 18 oktober 2014

Två färgare är bättre än en

Idag har jag och Clara dykt ner i färggrytorna tillsammans.
Ibland är det väldigt skönt att färga i sin ensamhet, koppla in någon bra ljudbok och gå in helt i sig själv.
Men det är också väldigt roligt att färga tillsammans med någon, bolla idéer och dela med sig av sina kunskaper om vad som brukar funka och vad som kanske inte brukar göra det.
Två färgare är helt klart bättre än en ibland!

Nu har jag färger ifrån både Landscape, Ashford och Zenit. Jag använder alla färgerna tillsammans utan förbehåll och än så länge har det gått väldigt bra och jag gillar dem alla för sina olika egenskaper.



Idag var det alpackaull för hela slanten som stod på mitt schema!
Jag har både färgar flerfärgade tops i gryta och genom ångning men även lite mindre bitar som som jag ska använda för att karda punis och batts tillsammans med den svarta alpackaullen.
När man fått alpackan genomblöt ser den nästan ut som silke.
Nu hänger hela härligheten på tork i väntan på morgondagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg