tisdag 13 oktober 2015

Salut

Till Avmaskat.se höstnummer 2015 designade jag ett par sockar speciellt för att passa att sticka av sockblanks.
Jag tycker om att sticka sockar i gradientfärgat garn, men jag stickar gärna helt slätstickade sockar för det tråkar ut mig.
Så jag ville designa ett mönster som var enkelt och som passade till ett garn med en färggradient, ett mönster som lyftes av gradienten istället för att försvinna i det.
Resultatet blev Salut!



Bilderna är tagna av Kamilla Svanlund 
Garnet är färgat av TantKofta


5 kommentarer:

  1. Så fina! Vad är det för typ av häl du har använt dig av?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är en fleegle heel, min favorithäl när man stickar nerifrån och upp

      Radera
  2. Jättefina sockor och en mycket fin tidning som jag nu köpte för första men INTE SISTA gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att höra att du är en nöjd läsare! :)

      Radera
  3. De där sockorna var de jag blev mest sugen på att sticka direkt i senaste numret. Perfekta!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg