tisdag 10 november 2015

Julkulor

När jag köpte Arne och Carlos bok Julkulor 2011 så hade jag ambitionen att sticka riktigt många så att jag kunde fylla en hel julgran. Men så blev det inte riktigt. Jag flyttade till Holland under ett år och när jag kom hem igen så åkte jag till Sri Lanka över en jul och sen har jag inte bott så att det varit läge att ha en egen gran, har firat jul nere i Skåne osv.
Men nu, när jag har en lägenhet där jag verkligen ha plats kan ha en gran så ska jag definitivt ha en gran! 
Så när det blev garn över från mammas Sigbart med färger som skulle passa till julkulor så var det definitivt dags att sticka ett gäng!

Av cirka 50 gram så blev det hela sju stycken julkulor, men de tre jag har sedan innan kan det bli en förträffligt fin gran. 

Alla är i olika mönster, samtliga från Julkulor-boken förutom en som bara är randig. Det är ett jättebra sätt för mig att öva på flerfärgsstickning. Nu kanske jag snart vågar mig på att påbörja min Bohus-tröja som fortfarande ligger och väntar på mig i garnskåpet.


3 kommentarer:

  1. Hur lång tid tar det att sticka en julkula?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att säga, kanske 2-3 timmar, längre tid än vad man tror, tror jag :p

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg