tisdag 3 november 2015

Sigbart till mami

Eftersom lilla mamma hade beundrat de flerfärgsstickade vantarna jag stickat under året så tänkte jag att hon behövde få ett par egna. Så i slutet av oktober skickade jag ner ett paket med ett par Sigbart och lite choklad till hennes födelsedag. 

Vantarna är stickade i Rauma, jag är så nöjd med färgkombinationen, helt perfekt till min mamma!
Rauma är också verkligen perfekt för flerfärgsstickade vantar.
 Vantarna fick en lettisk flläta istället för en icord-uppläggning och jag gjorde om flerfärgststickningen lite gran på ovansidan i ytterkanterna och tumkilen och tummönstret gjorde jag också om för att få tummarna och tumkilen tillräckligt bred.
Detta paret stickade jag på mina 2.5 mm strumpstickor ifrån Signature Needles och jag stickar mycket tightare med dem än med 2,5 mm stickor i trä så det behövdes verkligen lite extra rum i tumkilen.

Jag hoppas att de ska värma min mammas kalla händer i höst och vinter.

8 kommentarer:

  1. Helt underbara vantar som passar mig helt perfekt! Redan invigda i Skånes kalla höstvindar.

    SvaraRadera
  2. Mamma måste ha blivit glad över att få så fina vantar. Jag tycker också om färgkombinationen. Fascinerande det där att man stickar så olika hårt med samma stickstorlek fast med olika material i stickorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen. Stickade ett par sockar en gång, samma stickstorlek men olika material på höger och vänster socka, de blev jätteolika!

      Radera
  3. Underbara vantar. Din mamma har tur som har dig som dotter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har tur att ha henne som mamma som en gång lärde mig sticka också :)

      Radera
  4. Såå fine votter! I veldig fine farger! Tenker at mamman din ble veldig glad for disse!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg