torsdag 14 januari 2016

Riddari på stickorna

Trots ett jullov och sen ytterligare två terminsveckor med intensivt tentapluggande så har jag hunnit riktigt långt på Riddarin som D fick som julklapp.
Idag fick jag iväg till Magasin Duett och handla mer garn eftersom den ena mönsterfärgen hade tagit slut. Jag passade då även på att köpa mönsterfärger till en egen Riddari som jag är sugen på att lägga upp för på en gång. Men på stickorna har jag också en Jean i det allra mjukaste garnet Knit by Numbers från John Arbon. Det ni, är ett helt underbart garn!

Jag stickar varje färg med dubbel tråd - en Donegal och en Supersoft, jag gillar verkligen kombinationen även om det blir bökigt när det är tre färger samtidigt och man har sex trådar och lika många nystan att hålla styr på.

Är så nöjd med färgkombinationen!
Hade först tänkt en marinblå botten men då den marinblå var slut när jag var hos Magasin Duett så fick det bli den här mörkgrå istället. Nu känns det som helt rätt val så att de blåa färgerna i oket verkligen poppar.
Nu är det inte många varv kvar, längtar efter att få den färdig!

6 kommentarer:

  1. Åhh, så snygg! Det grå blev fint ihop med det blå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, jag är supernöjd med färgkombinationen :)

      Radera
  2. Vad fint med en riddari i tweedgarn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Jag är jättenöjd med garnvalet även om det var lite meckigt med tre färger x 2 trådar i varje färg. Resultatet blev var helt klart värt det!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg