fredag 30 december 2016

Årets sista färdigställda projekt

Jag trodde att ett par vantar skulle bli årets sista projekt men efter att ha upptäckt att jag stickat två vänstervantar så vann ett kuddfodral över vantarna. Ja, jag sa lite fula ord inombords när jag upptäckte vänstervante misstaget, vilket skedde när jag glad i hågen gjort klart vante nummer två och glatt tänkte att jag hinner nog sticka en tumme innan läggdags, ska bara prova först... 

Jag sydde ett kuddfodral till en av kökssoffans kuddar och nu har jag sytt ett till.
Då det första fodralet hade mycket, om än subtila, färger och mönster så ville jag komplettera den med en enfärgad kudde som kunde får bara som en bas för den mer mönstrade.

Tyget är ett naturfärgat, ganska grovt vävt linnetyg, inköpt på Stoff & Stil. När ett tyg är så pass enkelt som ett naturfärgat linne så gillar jag om materialet har lite karaktär.

 Fodralet sydde jag likadant som till den förra kudden, med en överlappande överdel och två knappar från mitt ärvda knappförråd. Modellen och knapparna gör att man känner att kuddarna hänger ihop även fast de är sydda i så olika tyg. 


..hur det gick för vantarna får ni läsa om i inlägg nästa år, en halv högervante är redan färdig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg