fredag 27 januari 2017

Planerna tar form

Med lite tips ifrån er har jag nu börjat att plocka garn ur garnskåpet och para ihop med mönster inför packandet av projektpåsarna inför resan till Kina.

Jag har bestämt mig för fyra projekt hittills, men det kommer nog att följa med något mer sockgarn och kanske vantgarn.

Citrus av Tantulltuss med garn färgat av Tantkofta.
Jag längtar verkligen efter att börja sticka dessa, hoppas att jag kan hålla mig tills jag har åkt iväg.

 Bönespiradragt från Knitting for Olive i Rosy Sport från Dandelion Yarn.
En urgullig body som jag också verkligen ser fram emot att sticka, mönstret är på danska men jag tror att det ska gå bra ändå.

Sockar i en sockblank som jag färgade för två år sedan.
Ett enkelt projekt att ta med på tåg och bussar, eller när hjärnan bara är för trött för att orka sticka mönster.

Kronjuvelen är Blå Blomma, en Bohuströja i garn från Angoragarnet. Jag köpte garnet när jag träffade Pernille som har Angoragarnet när jag intervjuade henne för Avmaskat för två år sedan. Det här ska bli min flygstickning, vi har totalt 14 timmar flygtid till HongKong som är vår första destination.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg