söndag 9 juli 2017

Lugnet

Sen jag kom hem från Kina, för nästan en månad sen, har jag varit stressad, stressad på ett sätt som jag ofta blir på sommaren. Jag vill hinna med så mycket, båda roliga äventyr, fixa hemma, vara ute i skogen, sticka, ta hand om lotten, träffa vänner och familj och så vidare. Att göra allt det där och hinna jobba mer än 100% kan dock bli svårt att få ihop utan att allt det där roliga en vill göra istället blir stressmoment.

 
Det kändes därför som att åka med sambon till Dalarna riskerade att bli ännu ett roligt ting som resulterade i mer stress. Men nu när helgen snart är slut och vi sitter i bilen på väg hem kändes det som helt rätt beslut. En helg som egentligen bara bestod av en dag plus två halvdagar med bilåkning har känts hur lång och avslappnande som helst. Att få promenera i skogen, dricka kaffe en skuggan av ett parasoll, grilla på en veranda i världens finaste hus vid en sjö och få umgås med barn och vuxna som en tycker om fungerade som bäst avstressande medicinen.

Nu är vi på väg tillbaka till Göteborg och jag ser fram mot arbetsveckan på en arbetsplats som jag har kommit att bli riktigt förtjust i.

2 kommentarer:

  1. skönt att du lyssnade på magkänslan och fattade rätt beslut för din inre frids skull. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, något jag borde öva på att göra lite oftare

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg